Лабораторна робота №7

Лабораторна робота № 7

Тема: Розробка та використання Веб-квестів у навчальному процесі та науковій діяльності

Мета: сформувати вміння створювати проекти за технологією Веб-квест та володіння методикою їхнього проведення
Література
1.  Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повышения квалиф. пед. кадров / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров под ред. Е. С. Полат – 2-е изд., стер. – М. : Издательский центр «Академия», 2005. – 272 с.
2.  Гуревич Р. С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід : навчальний посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, Л. С. Шевченко ; за ред. Гуревича Р. С. – Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. – 348 с.
3.  Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
4.  Хуторской А. В. Современная дидактика : учеб. пособие. 2-е изд., перераб. / А. В. Хуторской. – М. Высш. шк., 2007. – 639 с. : ил.
5.  Трайнев В. А. Информационные коммуникационные педагогические технологии (обобщения и рекомендации) : учебное пособие / В. А. Трайнев, И. В. Трайнев. – 2-е изд. – М. : Издательско-торговая корпорация «Дашков и Ко», 2006. – 260 с.
Теоретичні відомості
Схарактеризуємо практичну значущість використання представленої технології Веб-квест:
         формування і прояв комунікативної компетенції;
         можливість оцінювання рівня сформованості компетентностей. Об’єктами оцінки є результати діяльності студентів, презентація продукту, а також спостереження за способами діяльності, володіння якими демонструють студенти в процесі роботи в групі або під час проведення консультацій;
         можливість формування в студентів компетентності у вирішенні проблем, а також освоєння способів діяльності.
Характерними особливостями Веб-квесту, що відрізняють його від інших технологій, зокрема від методу проектів, є такі: перш за все заздалегідь, визначаються ресурси, в яких є інформація, необхідна для розв’язання проблеми. По-друге, Веб-квест однозначно визначає порядок дій, який має виконати студент для одержання необхідного результату. По-третє, обов’язковою складовою цієї технології є перелік тих знань, умінь і навичок, яких можуть набути студенти, після виконання даного Веб-квесту. По-четверте, однозначно визначені критерії оцінки виконаних завдань.
Для прикладу наведемо Веб-квест «Операційні системи»:
Ваша колега купила комп’ютер. Їй необхідно встановити операційну систему (ОС) на комп’ютері, але вона не розбирається в цьому. Вам необхідно допомогти розібратися в історії створення та видами операційних систем, щоб встановити на комп’ютері найкращу ОС. Для цього необхідно вибрати роль і виконати певне завдання. Результати роботи необхідно оформити у вигляді html-сторінки і захистити в аудиторії. З метою оформлення своєї роботи ви можете скористатися шаблоном. Перед виконанням завдання обов’язково ознайомтесь з критеріями оцінок.
Наведемо як приклад розробку Веб-квесту, його деяких розділів, що призначені для студентів 3 та 4 курсів за спеціальністю «Технологічна освіта». Веб-квест може бути використаним і як методичне забезпечення самостійної роботи студентів університету, коледжу.
Вступ
Необхідно зібрати сучасний комп’ютер, що відповідає сучасним технічним вимогам і потребам користувача.
Розвиток комп’ютерної техніки, масове її використання зумовили певні вимоги до комп’ютера, до його комплектуючих: процесора, материнської плати, відеокарти, пам’яті.
Сучасний ринок комплектуючих і периферійних пристроїв комп’ютерів здатний задовольнити потреби самого вимогливого користувача. Так з чого ж почати? І як при цьому не дати постраждати гаманцю?
Мета даного Веб-квесту – розглянути процес побудови обчислювальної системи з позицій аналітика, технічного консультанта, консультанта з програмного забезпечення, прайс-менеджера.
Наведемо для прикладу зразок сторінки користувача:
Ви обрали роль користувача MS Windows.
Вам необхідно створити html-сторінку з інформацією для вашого колеги з операційних систем типу MS Windows, історією розвитку ОС MS Windows, характеристиками інтерфейсу, перевагами та недоліками цієї ОС, використовуючи наступні інформаційні ресурси мережі Інтернет:
1.    http: \\festival.1september.ru\articles\505629\ – історія ОС Windows.
2.    http: \\osys.ru\os\5\istoriya I predposylki poyavleniya windows.shtml – історія та основні передбачення появи ОС.
3.    http: \\www.intuit.ru\department\os\osmswin\1\1.html – коротка історія створення ОС Windows, архітектурні особливості ОС. Структура ОС Windows.
Вам необхідно виступити в одній з ролей:
Роль 1. Аналітик.
Роль 2. Технічний консультант.
Роль 3. Консультант з програмного забезпечення.
Роль 4. Прайс-менеджер.
Розглянемо зміст наведених вище ролей:
Роль 1. Аналітик
Ваші завдання:
    підготувати огляд сучасного ринку комп’ютерів, приділивши особливу увагу різним його аспектам:
    комп’ютери серверного типу;
    мейнфрейми;
    персональні комп’ютери для професійної діяльності;
    персональні комп’ютери побутової сфери;
    ігрові комп’ютери.
    здійснити аналіз перспектив розвитку комп’ютерів у різних секторах ринку – визначити лідерів індустрії, порівняти їх частки на світовому ринку.
Звіт
Звіт можна представити у вигляді презентації MS Power Point. Спробуйте дати відповідь на запитання: Що заважає Україні зайняти лідерські позиції на ринку комп’ютерних комплектуючих?
Роль 2. Технічний консультант
До обов’язків технічного консультанта входить створення конфігурації комп’ютера. Технічний консультант має знати загальний склад комп’ютера, технічні характеристики різних комплектуючих. При необхідності, має надати консультативну допомогу своїй команді.
Вам необхідно відповісти на такі запитання:
1.          Які обставини необхідно врахувати у виборі комплектуючих для комп’ютера?
2.          Опишіть найбільш важливі характеристики комплектуючих.
3.          Як часто потрібно проводити up-grade комплектуючих, щоб уповільнити моральне старіння комп’ютера?
4.          Розкрийте проблему розгону комп’ютера. Чи має користувач реальний приріст продуктивності системи або ризикує її стабільністю?
5.          Проведіть аналіз комплектуючих вітчизняних виробників.
Зміст звіту:
Звіт має бути представлений у вигляді HTML-файлів та включати схеми, фотографії й інші матеріали. В усній формі дайте свою оцінку новомодному напряму – «моддингу».
Роль 3. Консультант з програмного забезпечення
Від того, наскільки грамотно і коректно встановлене програмне забезпечення і виконане його налагодження, залежить якість і надійність роботи пристроїв комп’ютера. Завдання – підібрати програмне забезпечення, яке найбільш повно задовольняє потреби користувача в конкретній сфері діяльності.
Необхідно відповісти на такі запитання:
1.       Наведіть найбільш повну класифікацію програмного забезпечення комп’ютера.
2.       Що розуміють під терміном «відкритий програмний код»? У чому його переваги та недоліки?
3.       Яку небезпеку становить програмне забезпечення маловідомих або невідомих авторів?
4.       Які програмні продукти вітчизняних розробників займають лідерські позиції? Наведіть приклади.
Зміст звіту:
Звіт можна представити у вигляді презентації MS Power Point. У роботі необхідно провести порівняльний аналіз програмного забезпечення різних предметних областей – його надійність, функціональність, додаткові можливості, відмінність від попередніх версій.
 Роль 4. Прайс-менеджер
Завдання прайс-менеджера – проаналізувати ціновий ринок комплектуючих комп’ютера, периферійних пристроїв і програмного забезпечення, надати консультативну допомогу щодо вибору фірми-продавця.
Необхідно відповісти на наступні питання:
1.          Вкажіть об’єктивні причини, що впливають на зростання (падіння) цін на комплектуючі, периферійні пристрої та програмне забезпечення?
2.          Поясніть економічний сенс співвідношення «ціна/якість»?
3.          Поясніть економічний зміст і механізм роботи up-grade.
Зміст звіту:
Звіт можна представити у вигляді презентації MS Power Point. У звіт доречно включити графіки та діаграми, що ілюструють динаміку цін на комплектуючі та програмне забезпечення комп’ютера.
Результати роботи необхідно оформити у вигляді html-сторінки і захистити в аудиторії. Перед виконанням завдання обов’язково ознайомтеся з критеріями оцінок.

Звіт про виконання роботи



Відповіді на контрольні запитання


1. Схарактеризуйте Веб-квест, наведіть історію його виникнення.

Веб-квест (webquest) в педагогіці — це проблемне завдання з елементами рольової гри,  для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.  Вперше модель  web-квесту була представлена викладачем університету Сан-Дієго Берні   Доджем  у 1995 р. Автор розробив інноваційні додатки до Інтернет з метою інтеграції в навчальний процес для різних предметів і рівнів навчання. Б. Додж виділив три принципи класифікації Веб-квестів. Сьогодні ця технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на уроках.  Веб-квест дає можливість учням ефективно використовувати інформацію, яку вони знаходять у мережі. Веб-квест - це технологія орієнтована на учнів,  занурених у процес навчання, яка розвиває їх критичне мислення. Вони спрямовані на розвиток у студентів навичок аналітичного і творчого мислення; викладач має володіти високим рівнем предметної, методичної та інформаційно-комунікаційної компетентності. Таким чином, Веб-квест поєднує в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій в середовищі WWW засобами Веб-технологій. Завдяки конструктивному підходу до навчання, учні не лише добирають і упорядковують інформацію, отриману з Інтернету, а також скеровують свою діяльність на поставлене перед ними завдання. Це технологія,  яка дозволяє працювати в групах (від трьох до п’яти чоловік), розвиває навики командної гри  та  лідерські якості.

2. Які види діяльності студенті використовуються в проектній роботі студентів у Веб-квестах?

До основнихвидівдіяльності, на якихґрунтуєтьсяпроективнапедагогіка, належать:навчально-пошукова (пошук і засвоєнняновихзнань, нового досвіду);пізнавально-пошукова (аналогічна до науковогодослідження);ігрова (в тому числіігровемоделювання та ігроваекспресія);дискусійна (діалогова, комунікативна).

3. У чому полягають принципи, за якими класифікуються Веб-квести?

Б. Додж виділив три принципа класифікації Веб-квестів:
1. За тривалістювиконання: короткострокові та довгострокові.
2. За предметнимзмістом: монопроекти, міжпредметні Веб-квести.
3. За типом завдань, щовиконуютьучні: переказ, компіляційні загадки, журналістські, конструкторські, творчі, переконуючі, розв’язокспірних проблем, самопізнавальні, аналітичні, оцінні, наукові.
4. У чому полягає сутність компіляційного завдання Веб-квеста?
Сутністькомпіляційногозавданняполягає в тому, щостудентимаютьвзятиінформацію з різнихджерел і привести її до єдиного формату. Підсумковакомпіляціяможе бути опублікована в Інтернетабо представлена у вигляді нецифрового продукту, наприклад, книга.

5. Навести зміст та характеристику Веб-квестів:

1)    журналістського;
У журналістських Веб-квестах студенти мають зібрати факти та організувати їх у жанрі репортажу новин, інтерв’ю і т. ін
2)    конструкторського;
Конструкторський Веб-квест потребує від студентів створення продукту або плану з виконання раніше визначеної мети в певних межах.
3)    творчого;
Творчий Веб-квест вимагає від студентів створення продукту в заданому форматі. Творчі проекти схожі на конструкторські, проте є вільними і непередбачуваними в своїх результатах. У процесі оцінки таких проектів необхідно більше уваги приділяти творчості й самовираженню студентів.
4)    переконуючого;
Переконуючий Веб-квест має на меті створення продукту, здатного переконати будь-кого. Таке завдання виходить за межі звичного перекладу і вимагає від студентів розробки аргументів на користь будь-якого твердження, думки, варіанту розв’язку проблеми на основі матеріалів, одержаних у процесі роботи з квестом.
5)    аналітичного;
Аналітичний Веб-квест досліджує взаємозв’язок речей реального світу в межах заданої теми.
6)    наукового;
Наукові Веб-квести слугують для знайомства та залучення студентів до наукових досліджень у різних галузях знань.
7)    оцінного.
Оцінні Веб-квести представляють студентам низку предметів із запрошенням до їх оцінки або класифікації, вибору рішення з обмеженого списку або оцінки результатів проведених досліджень.

Немає коментарів:

Дописати коментар