Лабораторна робота №6

Лабораторна робота № 6
Тема: Використання сервісів Веб 2.0, Веб 3.0 у навчанні та наукових дослідженнях.
Мета: навчитись створювати, редагувати, налагоджувати мережеві блоги; додавати коментарі до блогів.
Методичне забезпечення: роздатковий матеріал, презентація, персональні комп’ютери підключені до мережі Internet.
Короткі теоретичні відомості.

Блог (скорочене від web log, Веб-журнал) це простий у використанні веб-сайт, де можна публікувати свої роздуми, спілкуватися, обговорювати та коментувати роздуми інших користувачів та користуватися іншими функціями.

Блог є специфічною формою організації спільноти користувачів навколо певного автора чи авторів блога.
    Блог — це тип веб-сайту, основний зміст якого — записи (текст, зображення, посилання, мультимедіа), що додають регулярно й мають назву «пости». Пости публікують на такому сайті у зворотному порядку.
   Блоги характеризуються невеличкими записами (постами) тимчасової значущості, відсортовані у зворотному хронологічному порядку (останній пост зверху), які містять особисті думки, матеріали автора. Найбільш цікавим для вчителя є інтерактивність блогів — це можливість розміщення автором навчальної інформації в будь-якому вигляді, яку інші відвідувачі можуть використовувати, поліпшувати, коментувати, оцінювати, тобто брати участь у формуванні електронних ресурсів.
Блог відрізняється від сайту (хоча, нагадуємо, що блог є різновидом сайту) тим, що:
·                    блог більш персоніфікований, тобто записи блогу найчастіше є роздумами однієї людини (блогера), ніж статті сайту, де інформацію наведено в безособовому вигляді, офіційно;
·                    а найголовніше — блог частіше оновлюється постами, тобто являє собою стрічку повідомлень, що динамічно змінюється;
·                    блог обов’язково містить можливість публікації відгуків та коментарів відвідувачів, що робить блоги середовищем мережного спілкування;
·                    до дизайну блогу висунуто не такі жорсткі вимоги, як до зовнішнього вигляду сайту.
До особливостей блогу ще належать такі:
·                    кожен пост блогу має свою URL-адресу, за якою можна до нього звернутися;
·                    одразу після тексту посту розміщують запрошення до публікації коментарів;
·                    визначати тему блогу чи ініціювати обговорення на сторінках блогу можуть тільки автори блогу;
·                    головна сторінка містить лише останні пости. Попередні можна переглянути в архіві;
·                    редагування блогу здійснюють за допомогою звичайного браузера.
Використання блогів в освітній діяльності надає учасникам спілкування низку переваг та відкриває безліч цікавих можливостей:
·                    залучення в такий спосіб батьків до участі в навчально-виховному процесі;
·                    ведення дискусій на сторінках блогу та навчання студентів правил ведення такої мережної дискусії;
·                    формування в студентів навичок безпечного поводження у мережі, культури спілкування;
·                    організація самостійної роботи студентыв;
·                    реалізація спільних проектів викладачів та студентів тощо.
   Блогосфера — сукупність блогів всесвітньої мережі. Освітній блог — частина загальної освітньої блогосфери; різновид блогу, зміст якого присвячений питанням навчання та виховання. Автором освітнього блогу найчастіше є вчитель-предметник, класний керівник або інший діяч освіти.
Приклади дискусій у межах спільнот, пов'язаних з освітою і мережевими технологіями, можна подивитися в таких спільнотах:

·     Проблеми навчання та навчальних систем http://community.live-journal.com/edu_rabbits
·     Спільнота проекту Летописи.ру http://community.livejournal.com/letopisi/
·     Електронне навчання http://community.livejournal.com/ru_elearning
·     Веб 2.0. ― технології в освіті
·     Гіпертекст(и) http://community.livejournal.com/ru_hypertext/
·     Віртуальні Інтели http://community.livejournal.com/vintel/
·     Шкільна рада http://community.livejournal.com/ru_schools/
·     Вільна дискусія викладачів http://community.livejournal.com/ru_tutor/
·     Спільнота програми Intel “Навчання для майбутнього» http://ippo-intel.blogspot.com/
Створення блогів
         Завантажте веб-браузер, відкрийте сайт www.blogger.com.  Для авторизації сеансу роботи (здійснюється кожного разу при вході до середовища) необхідно ввести ім‘я користувача та пароль.
2
Рис. 6.1. Авторизація на сайті.
Після успішної реєстрації та авторизації перейдіть власне до створення блогу. Для цього  активізуйте посилання Создайте свой блог.
10
Рис. 6.2. Початок створення блогу.
Далі  введіть дані у відповідні поля - назва та адреса блогу.
8
Рис. 6.3. Введення назви блогу
Виберіть шаблон оформлення. У разі правильного виконання дій, система видасть повідомлення про успішне створення блогу.
7
Рис. 6.4. Вибір шаблону оформлення
6
Рис. 6.5. Завершальний етап створення блога
Додавання та зміна повідомлень
Для внесення нових записів до власного блогу необхідно або натиснути кнопку Начать публікацію або активізувати посилання Нова публікація.
Рис. 6.6. Введення записів до блога
В будь-якому випадку,  відкривається вікно вбудованого редактора. Перед публікацією допису радимо скористатися можливістю попереднього перегляду.
 













Рис.  6.7. Вікно редактора блогу.













Рис. 6.8. Внесення коментарів до блога
Закінчення роботи
Для коректного закінчення роботи в середовищі необхідно активізувати посилання Вийти



Рис. 6.9. Панель керування блогом

Практичне завдання
1.     Відкрити головну сторінку пошукової системи Google.
2.     У головному меню натиснути на слово Еще і вибрати команду Блоги.
3.     Створити свій Аккаунт (зареєструватися у системі).
4.     Перевірити результат реєстрації (наявність листа у своїй поштовій скринці).
P.S. Якщо поштова скринька у Вас на цей час відсутня, її необхідно створити на одному з безкоштовних поштових серверів.
5.     Активізувати Аккаунт (вибрати відповідне посилання у електронному листі, що підтверджує реєстрацію)
6.     Створити за допомогою майстра блогів свій блог на одній із блогсистем.
7.     Ввести інформацію до створеного блогу.
8.     Написати кометарі до блогів одногрупників.
9.     Переглянути одержаний результат.
10.           Завершити роботу з блогом – натиснути кнопку Вийти.

Відповіді на контрольні запитання.
1.     Для чого призначений мережевий блог?
2.     Яким чином можна створити мережевий блог?
3.     Як змінити параметри блогу?
4.     Які дії необхідно виконати, щоб додати до блогу коментар?
5.     Як додати календар до власної веб-сторінки або блогу?
6.     Яким чином можна надати вільний доступ до блогу?

ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ



Немає коментарів:

Дописати коментар